ارزش سهام عدالت من (۲۰ تیرماه)
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۳۳۴۳
به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۷ درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۳۰۹هزار تومان، ۲۶ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۸۸۳ هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش هر یک از این سبدها، به ترتیب به ۸ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان، ۱۵ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان و ۷ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسیده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ارزش سهام عدالت اخبار بورس اخبار مرتبط ارزش سهام عدالت من (۱۵ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۱۵ ارزش سهام عدالت من (۱۴ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۱۴ ارزش سهام عدالت من (۷ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۷ ارزش سهام عدالت من (۶ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۶ ارزش سهام عدالت من (۵ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۵ ارزش سهام عدالت من (۴ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۴ آخرین ویدیو ها ثروت میلیارد دلاری دونالد ترامپ ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۶:۳۷ ماشین فوق لاکچری امین حیایی در خیابان های تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۵:۲۵ زیبایی نفس گیر سوسک جواهرنشان! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۴:۴۲ پاسخ های عجیب و غریب حسین رضازاده به مجری صندلی داغ + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۳:۲۰ تاکتیک یک دزد برای سرقت آیفون ۱۳ + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۳:۱۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۸:۴۸ ارزش سهام عدالت من (۲۰ تیرماه) ۱۸:۴۶ طرح تنظیم بازار یا نابودی بورس کالا؛ وزارت صمت به دنبال چیست؟ ۱۸:۴۰ آخرین قیمت دلار و یورو در صرافی ها ۱۸:۳۸ درمان قولنج گردن چیست؟ شکستن قولنج گردن و عوارض آن ۱۸:۳۶ تعطیلات تمام نشدنی بازار خودرو / افزایش دو میلیونی قیمت تیبا + جدول قیمت ۱۸:۲۳ طرح جالب امارات برای کوچک سازی دولت؛ یکسال مرخصی با نصف حقوق ۱۸:۱۷ ثبتنام کنندگان جدید واجد شرایط، یارانه و معوقات را میگیرند ۱۸:۱۶ چطوری هدفون رو به کامپیوتر وصل کنیم؟ ۱۸:۱۴ مرحله ۱۳۷ یارانه از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است / واریز یارانه به حساب متقاضیان بازبینی دهک بندی ۱۸:۰۵ درس سریلانکا به دولت های بدهکار؛ بحران در کمین است ۱۸:۰۰ دراگان اسکوچیچ برکنار شد ۱۸:۰۰ افزایش خدمات بانک رفاه کارگران به واحدهای تولیدی کشور ۱۸:۰۰ ماشین لباسشویی سامسونگ چند؟ (جدول) ۱۷:۵۷ راننده تاکسی کیف ۵ میلیارد تومانی دلار و یورو را به صاحبش رساند ۱۷:۵۴ دوست خوب چه خصوصیاتی دارد؟ ۱۷:۵۳ کارتن خالی طلا شد / ماهی ۱۲ میلیون تومان درآمد این شغل! ۱۷:۵۰ آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ ۱۷:۴۶ پس لرزه های خروج یک پوپولیست و ورود یک محافظه کار واقعی ۱۷:۳۷ خوراکی های ضدآفتاب را بشناسید ۱۷:۲۸ صالح آبادی: وام ازدواج باید ۱۰ روزه واریز شود ۱۷:۲۴ هر شانه تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومان! ۱۷:۲۱ دلایل تعویض ال سی دی گوشی ۱۷:۱۹ اگر میخواهید ثروتمند شوید این کارها را انجام ندهید ۱۷:۰۶ تولیت حرم حضرت معصومه (س): توطئه استکبار در حوزه حجاب و عفاف را افشا کنید ۱۷:۰۳ کارخانهها میتوانند قانونی بیت کوین ماین کنند ۱۶:۵۹ برانکو شایعه حضور در تیم ملی ایران را رد کرد ۱۶:۵۵ حقوق کارکنان کاخ سفید چقدر است؟/ ۱۶ کارمند بایدن صفر دلار درآمد دارند! ۱۶:۴۶ واکنش کمالوندی به شیطنت غربی ها درباره راه اندازی آی آر ۴؛ مسئله جدیدی نیست ۱۶:۳۸ نسخه اندروید تیوی اپلیکیشن لنز منتشر شد ۱۶:۳۷ ثروت میلیارد دلاری دونالد ترامپ ۱۶:۳۴ ایده پرداز ترور شهید حاج قاسم سلیمانی که بود؟/ ماجرای ایمیلی که در نهایت به دست ترامپ رسید! ۱۶:۳۲ حق العمل خدمات جایگاه های سوخت ۴۵ درصد افزایش یافت ۱۶:۳۰ عاقبت وحشتناک اضافه کردن نمک به غذای پخته! ۱۶:۲۶ مکاتبه با رییس جمهور برای ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران ۱۶:۲۴ زمستان های بیت کوین چه زمانی بود؟ ۱۶:۲۳ جدیدترین قیمت گیلاس، زردآلو، انگور و هندوانه ۱۶:۱۹ ورود غیرقابل شناسایی تاج و نبی به فدراسیون! ۱۶:۱۳ خودروی ایرانی روسی؛ در حد یک ایده ۱۶:۱۱ ۴ علامت مهم ابتلا در پیک جدید کرونا ۱۶:۰۸ رابطه بورس و تورم تغییر کرده است؟ / معضلی به نام شاخص بازی! ۱۶:۰۸ معضلی به نام مدیریت دولتی در صنعت خودرو / ۲۹ نهاد برای صنعت خودرو تصمیم میگیرند ۱۶:۰۵ دختران بی خواستگار کلیک کنند؛ شما هیچ خواستگاری ندارید فقط به این دلیل ۱۶:۰۳ استراتژی بایدن و ترامپ در برابر چین، دو روی یک سکه؟! ۱۶:۰۲ سقف تسهیلات تکلیفی توسط بانک مرکزی تعیین شود ۱۵:۵۸ کارگزاری ها ملزم به ثبت اطلاعات مشتریان شدند ۱۵:۵۷ چگونه مالیات اجاره املاک را بپردازیم؟ ۱۵:۲۶ بازدید مدیران استانی بانک ایران زمین، از هلدینگ فناوری اطلاعات جامپ ۱۵:۱۸ طرز تهیه بستنی هلویی خوشمزه، از نوعی رژیمیش ۱۵:۱۴ چگونه می توان معامله خودرو را فسخ کرد؟ ۱۵:۰۶ معجزه ادویه محبوب برای گیاهان آپارتمانی اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست اقتصاد کلان مسکن طلا و ارز خودرو بورس بیمه بازرگانی انرژی صنعت شهر فناوری شبکه های اجتماعی درباره ما تماس با ما آرشیو تبلیغات اخبار بیمه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به
پایگاه خبری اقتصادآنلاینمیباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی سایت خبری و خبرگزاری آساممنبع: اقتصاد آنلاین
کلیدواژه: ارزش سهام عدالت اخبار بورس ارزش سهام عدالت من هزار تومان ۱۴۰۱ ۴
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
خبرگزاری مهر-گروه دین و اندیشه-مصطفی شاکری گرکانی: تحقق عدالت، آرمانی است که سابقهای به قدمت عمر بشر دارد و از سپیده دم آفرینش، بشر این عنصر حیاتی را به عنوان یک گرایش باطنی شناخته، به آن روی آورده، درصدد دستیابی به آن تلاش کرده و آن را مبنای قوانین و قضاوت قرار داده است. به واقع که هیچ چیز به اندازه پایمال شدن حق ضعیف و مظلوم برای فطرت بشر زجرآور و نفرت انگیز نیست و هیچ چیز به اندازه بی عدالتی، کینه و دشمنی را در قلبها پدید نمیآورد. وقتی به تاریخ مینگریم، علت بسیاری از دگرگونی ها، فقدان عدالت اجتماعی در جامعه بوده است و به همین رو تمام مصلحان بشری و انسانهای آزاده تاریخ با اندیشه و شعار عدالت، حرکتهای اصلاحی خود را آغاز نموده و یکی از اهداف اصلی انقلاب و تحرکات اجتماعی خود را رفع تبعیض و برقراری عدالت اجتماعی قرار داده اند. انسانهایی که مخاطب این حکیمان و مصلحان واقع شده اند، در واقع تشنگان عدالت بودند که سراپاگوش به فرمان و چشم به راه تحقق این بالاترین فضیلت انسانی و گمشده فطرت خود بوده اند.
فراتر از این، عدالت آرمانی دینی و الهی است که تمام پیامبران برای تحقق آن رسالت یافته و بسیاری نیز در راه عدالت جان خود را فدا کردهاند. از منظر دین اسلام، قوام حقیقت حیات انسانی به اصل عدالت است و دادگری همانند اصل توحید ریشه در نظام تکوین دارد. بر این اساس پیامبر اکرم (ع) فرمودند: «بِالْعدْلِ قامتِ السّماواتُ و الارْض» یعنی آسمانها و زمین، با عدالت، پا برجا میمانند. بنابراین نادیده انگاشتن قسط و عدل، نه تنها با طبیعت بشر مخالفت و مغایرت دارد، بلکه مخالفت با نظام طبیعت است و در مقابل، اهتمام به آن هماهنگی با نظام هستی است.
اندیشه در حقیقت و ماهیت عدل و عدالت ما را به این نکته واقف میسازد که عدل دارای جاذبهای فطری است و نزد وجدان عمومی بشریت، ارزش گرانقدر دارد زیرا در سایه عدل، هر کسی به حق خویش میرسد، تعدّی و تجاوز از جامعه رخت بر میبندد و امنیت و آرامش بر همه جا حاکم میشود. به همین جهت مردم، بیعدالتی را نکوهش میکنند و عدالت را میستایند. این نکته مورد تأیید و توجه پیشوایان دین نیز قرار گرفته است. امام صادق (ع) درباره این حقیقت که بیعدالتی عیب و عدالت خوشایند همگان است فرموده است: «از خداوند پروا کنید و به عدالت رفتار کنید، چرا که شما به قومی که عدالت نکند خرده میگیرید». به همین سبب است که از آغاز زندگی بشر، همواره ظلم و بی عدالتی روح بشر را آزرده و او را تشنه جهانی عاری از هر تبعیض و تعدی ساخته است. در طول تاریخ، همه افراد و اقشار و جوامع اعم از کوچک و بزرگ، مؤمن و کافر، مرد و زن، حتی ستمکار و ستمدیده، دانا و نادان خواهان اجرای عدالت، این صفت انسانی بوده و از نقض آن متنفر بوده و میباشند.
بر این اساس با اندک تأملی در کلمات و بیانات امیرالمومنین (ع) به روشنی این نکته به دست میآید که مساله «عدالت و حکومت»، جایگاه خاص و اهمیت ویژهای نزد آن امام بزرگوار داشته است. این دو مقوله به حدی مهم است که اگر تمام تلاشها و مجاهدات علی (ع) را در راه تحقق آن بدانیم سخنی به گزاف نگفته ایم. در همین رابطه و با محوریت نشان دادن ارزش و اهمیت عدالت در حکمرانی بر پایه اندیشه علوی (ع) با حجتالاسلام و المسلمین نجف لکزایی استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفتوگو کردیم که حاصل آن را در ادامه میخوانید؛
* عدالت در اندیشه امیرالمومنین (ع) یک فضیلتی است که اگر حکومت آن را داشته باشد برایش یک امتیاز و ارزش محسوب میشود یا اصلاً اساس و ارزش حکومت به برقراری عدالت است و حکومتی که در راه عدالت گام ننهد فاقد ارزش ذاتی است؟
در نهجالبلاغه و سیره عملی امیرالمومنین (ع) به عدالت توجه بسیار زیادی شده به گونهای که جرج جرداق مسیحی اسم کتابش را این گذاشته که امام علی (ع) صدای عدالت انسانی است. همچنین گفته شده «قتل فی محراب عبادته لشده عدله» یعنی ایشان به خاطر شدت عملش نسبت به عدالت به شهادت رسید لذا در جای جای نهجالبلاغه میتوانیم فرمایشات حضرت درباره عدالت را ببینیم ولی من به یک موردش اشاره میکنم و آن نامه ۳۱ نهجالبلاغه است. امام علی (ع) نامه ۳۱ را برای امام حسن مجتبی (ع) نوشتند و چون این نامه از منظر یک پدر برای تمام فرزندان معنوی آن حضرت نوشته شده است با این تعبیر شروع میشود که «من الوالد الی المولود» یعنی نامه پدری به فرزند. اگر ما خودمان را فرزند معنوی آن حضرت میدانیم مخاطب این نامه هستیم.
*نامه ۳۱ نهجالبلاغه عدالت را چگونه معرفی میکند؟
آنجا حضرت یکسری سیاستهای کلان و راهبردهای کلان را ابلاغ فرمودند از جمله اینکه میفرمایند فرزندم تو خودت را در ارتباط با دیگران میزان قرار بده، هرچه برای خودت میپسندی برای دیگران هم بپسند. بعد یکسری مصادیق را ذکر کردند مثلاً فرمودند اگر دوست نداری به تو ظلم شود به دیگران هم ظلم نکن، اگر دوست داری به تو احسان شود به دیگران احسان کن و همینطور موارد دیگری را برشمردند. به همین خاطر عدالت در اندیشه امام علی (ع) یک میزان کلیدی و اساسی و مهم است که مبنای تنظیم روابط ما با دیگران، روابط ما با خودمان، روابط ما با محیط زیست و روابطمان با خدای متعال است.
خدای متعال در ارتباط با ما به عدالت عمل میکند، ما هم در ارتباط با خودمان و دیگران و خدا و طبیعت باید به عدالت رفتار کنیم. در حدیث نبوی میخوانیم که با عدالت است که آسمانها و زمین بر پا شده است. در قرآن کریم خداوند به پیامبر (ص) دستور میدهد «قل امر ربی بالقسط» یعنی بگو پروردگار من مرا فرمان داده به قسط عمل کنم. باز در سوره حدید میفرماید: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» یعنی ما پیامبران را به سوی مردم فرستادیم تا آنها مردم را تربیت کنند، تزکیه کنند و مردم بر پادارنده قسط شوند. از این جهت امیرالمومنین (ع) به عنوان تربیت شده رسول اکرم (ص) کسی است که همان مسیر را دنبال میکند و همچون رسول مکرم اسلام بر پا دارنده عدل و قسط است. لذا اگر ما عدالت را در ردیف فضائل هم ذکر کنیم بالاترین فضائل است و اگر به عنوان رکن در نظر بگیریم میبینیم عدل در اندیشه و مذهب امامیه جز اصول مذهب و جز ارکان تلقی شده است بنابراین از هر منظری نگاه کنیم، چه از منظر فقهی، چه از منظر اخلاقی، چه از منظر اعتقادی، چه از منظر فلسفی و … میبینیم عدالت عنصر کلیدی است و باید مورد توجه رهبران و کارگزاران حکومتی و آحاد مردم قرار بگیرد.
*همه مردم به ارزش و اهمیت مساله عدالت اقرار دارند ولی میبینیم جوامع بشری و حکومتها در محقق کردن عدالت با مشکلاتی روبرو هستند. به نظر شما مهمترین موانعی که نمیگذارد مساله عدالت در یک جامعه محقق شود با توجه به منویات حضرت امیر (ع)، چیست؟
امیرالمومنین (ع) مهمترین مانع اجرای عدالت را در همین نامه ۳۱ دنیاطلبی و دنیاگرایی میداند. حضرت میفرماید آنچه باعث شده انسانها از صراط مستقیم عدالت منحرف شوند و به ظلم دست بزنند این است که فکر میکنند برای دنیا آفریده شدند در حالی که آن حضرت میفرمایند فرزندم بدان که تو برای آخرت آفریده شدی. دنیا قرار است مقدمهای باشد و مزرعهای باشد که ما از زندگی کوتاهی که در دنیا داریم برای آخرت خودمان زاد و توشه برداریم و اگر هر کسی اندکی تأملی در زندگی خودش و زندگی امروز در دنیا بکند، اهمیت این فرمایش امیرالمومنین (ع) را متوجه میشود که واقعاً هر جا ظلم و بیعدالتی صورت میگیرد ناشی از این است که آن افراد خیال میکنند برای دنیا آمدند و بعد از دنیا آخرتی نیست و الا اگر انسانها به یاد مرگ باشند یاد آخرت و قیامت باشند متوجه میشوند اصالت را باید به آخرت بدهند. قاعدتاً کسی که یاد مرگ و قیامت هست دست به ظلم نمیزند چون میداند یک ایستگاهی هست که باید در آنجا پاسخگو باشد.
*گاهی بین عدالت و مسائل دیگری تزاحم برقرار میشود؛ مثل تزاحم بین برقراری عدالت و رعایت مصلحت. به نظر شما در این موارد باید جانب کدام را گرفت و کدام اهمیت بیشتری دارد؟
ببینید، مصلحت یعنی عدالت. اصلاً مصلحت جایی مطرح میشود که اگر ما به یک قانونی یا دستوری عمل کنیم موجب ظلم میشود لذا میگوئیم مصلحت ایجاب میکند آن کار را انجام ندهیم. در اینجا تمرین و امتحان مصلحت باید با مساله عدالت انجام شود؛ یعنی هر جا میگوئیم مصلحت اقتضا میکند باید بتوانیم به جایش کلمه عدالت را بگذاریم و بگوییم عدالت اقتضا میکند. لذا نمیشود مصلحت مخالف عدالت باشد چون فرض ما فرض تزاحمات است یعنی دو چیز با هم متزاحم میشوند و ما آنی که عادلانهتر است را بر آنی که مطابق عدالت نیست اولویت میدهیم. بنابراین هر جا گفتند مصلحت ایجاب میکند، شما باید به جایش کلمه عدالت را بگذارید. اگر باز هم جمله شما درست بود، آن از نظر اسلام مورد قبول است ولی اگر جمله درست نبود آن مطلب مورد قبول اسلام نیست. در واقع مصلحت نیامده است که منافع را توجیه کند و الا منتهی به ظلم میشود.
کد خبر 6086156