ارزش سهام عدالت من (۲۵ تیرماه)
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۴۸۸۸
به گزارش اقتصادآنلاین؛ در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز چهارشنبه (۲۲ تیرماه)، ۱.۱درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۸۱۲هزار تومان، ۲۶ میلیون و ۲۶هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۷۹۹هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش هر یک از این سبدها به ترتیب ۸ میلیون و ۲۸۷هزار تومان، ۱۵ میلیون و ۶۱۵هزار تومان و ۷ میلیون و ۶۷۹هزار تومان رسیده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ارزش سهام عدالت مهمترین اخبار امروز اخبار مرتبط ارزش سهام عدالت من (۲۲ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۲۲ ارزش سهام عدالت من (۲۱ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۲۱ ارزش سهام عدالت من (۲۰ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۲۰ ارزش سهام عدالت من (۱۵ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۱۵ ارزش سهام عدالت من (۱۴ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۱۴ ارزش سهام عدالت من (۷ تیرماه) ۱۴۰۱/۴/۷ آخرین ویدیو ها چرخ و فلکی وحشتناک با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۶:۱۵ گاف جدید جواد خیابانی؛ به افتخار خودتان دست بزنید صلوات! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۶:۰۷ کف ۷۰۰ هزار بشکه در فروش نفت را رد کردهایم ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۵:۴۷ شهر ۱۰ میلیارد دلاری تویوتا ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۵:۴۰ بزرگ شدی؛ دکتر میشی یا مهندس؟ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۵:۳۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۶:۳۲ گران قیمت ترین بازیکن ایرانی چه کسی است؟ ۱۶:۲۹ ارزش سهام عدالت من (۲۵ تیرماه) ۱۶:۲۰ چطور پیام های حذف شده در واتساپ را برگردانیم؟ ۱۶:۱۷ سجادی: فوتبال باید از بلاتکلیفی خارج شود/ فضای فوتبال مشوش نیست ۱۶:۱۵ چرخ و فلکی وحشتناک با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت! + فیلم ۱۶:۱۵ جدایی ستاره استقلال قطعی شد؛ مالک تیم بلژیکی دیوانه اوست! ۱۶:۰۷ گاف جدید جواد خیابانی؛ به افتخار خودتان دست بزنید صلوات! + فیلم ۱۶:۰۲ آبله میمونی در کمین ایران است؟ ۱۶:۰۲ چهار ویژگی کودکان ترنس را بشناسید ۱۶:۰۰ زمان اعلام نتایج عصر جدید مشخص شد ۱۵:۵۰ شرایط فروش محصولات فردا موتورز ۱۵:۴۷ کف ۷۰۰ هزار بشکه در فروش نفت را رد کردهایم ۱۵:۴۰ شهر ۱۰ میلیارد دلاری تویوتا ۱۵:۳۸ بزرگ شدی؛ دکتر میشی یا مهندس؟ ۱۵:۳۶ بیت کوین و برکشایر هاتاوی فلسفه مشابهی دارند؟ ۱۵:۳۱ hbd که روی کیک می نویسن یعنی چی؟ ۱۵:۲۴ ۲ اشتباه بزرگ یحیی گل محمدی در پرسپولیس ۱۵:۲۳ پژو ۲۰۷؛ تنها خودرویی که افزایش قیمت داشت / «ر» مثل رکود بازار خودرو + جدول قیمت ۱۵:۲۱ قطع سخنان بایدن هنگام پاسخ به سوال درباره خاشقچی! + فیلم ۱۵:۱۲ سود بین بانکی از ۲۱ درصد عبور کرد ۱۵:۰۳ ۳۰ استان تحت پوشش شبکه نمایندگان مکث موتور قرار میگیرد ۱۵:۰۰ ملخ های روسی تهدیدی برای ایران هستند؟/ احتمال ورود دوباره ملخ های صحرایی به کشور ۱۴:۵۷ دخالت محافظه کاران آمریکایی در برنامه های درسی/ «نظریه انتقادی نژاد» چیست؟ ۱۴:۵۵ توافق روسای جمهوری ایران و روسیه برای خرید گندم از روس ها ۱۴:۵۴ تفاوت گواهی سپرده کالایی با اوراق سلف نفتی چیست؟ / خرید نفت خام به جای سکه و دلار ۱۴:۴۴ اردوغان عصر دوشنبه در تهران ۱۴:۴۰ ۶ کاربرد پوست موز که نمیدانستید ۱۴:۳۸ آقایون، حواسشون به این حرکات خانومشون باشه ۱۴:۳۷ این ۵ گیاه دیابت و قند خون را ضربه فنی میکند ۱۴:۳۴ انتقاد تند سیاهکلی از فاطمی امین: شما نیاموختید که نمی توانید! ۱۴:۳۳ محافظت از شبکه تلفن همراه در برابر تهدیدات وای فای ۱۴:۲۸ عاجلانه به وزیر نیرو دستور دهید اعتبارات پروژه انتقال آب و نجات دریاچه ارومیه را تخصیص بدهد! ۱۴:۲۳ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۴/۲۵) ۱۴:۲۲ مالیات پوز اعصاب مغازه داران را به هم ریخته، شاید برای خانواده اش معامله کرده یا به همسایه پول قرض داده! ۱۴:۱۳ قیمت کاردانو تا پایان سال ۲۰۲۲ چقدر خواهد بود؟ ۱۴:۰۹ انتخاب رشته آزمون ارشد برای جاماندگان تمدید شد ۱۴:۰۳ توصیه سازمان جهانی بهداشت به خودداری از مصرف دو دارو برای درمان کرونا ۱۳:۵۸ از آخر تیرماه تولید تیبا، ساینا و سمند متوقف می شود ۱۳:۵۷ آیتالله جنتی در شورای نگهبان ماندگار شد ۱۳:۵۳ از صدور حکم افزایش حقوق کارکنان رسمی شهرداری چه خبر؟ ۱۳:۴۸ قیمت انواع سکه اندکی افزایش یافت ۱۳:۳۱ ف.ش؛ قاتل بازار سرمایه! / رفتیم برای حمایت یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی؟ ۱۳:۳۰ جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار / ماهیچه گوسفندی ۲۰۵ هزار تومان ۱۳:۲۸ چرا معاون سیاسی وزیر کشور عوض شد؟ ۱۳:۲۳ عبور یک سیارک بزرگ از کنار زمین ۱۳:۱۹ افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت یورو در صرافی ملی ۱۳:۱۴ طرح تنظیم بازار کالاهای بورسی باید به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود ۱۳:۱۲ میزان مصرف برق کشور به حدود ۶۵ هزار مگاوات رسید ۱۳:۱۰ درمان آلزایمر با یک روش عجیب ۱۳:۰۸ مزیت های بانک رفاه کارگران در توسعه همکاری ها با واحدهای تولیدی اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست اقتصاد کلان مسکن طلا و ارز خودرو بورس بیمه بازرگانی انرژی صنعت شهر فناوری شبکه های اجتماعی درباره ما تماس با ما آرشیو تبلیغات اخبار بیمه
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به
پایگاه خبری اقتصادآنلاینمیباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی سایت خبری آساممنبع: اقتصاد آنلاین
کلیدواژه: ارزش سهام عدالت مهمترین اخبار امروز ارزش سهام عدالت من هزار تومان ۱۴۰۱ ۰۴ ۲۵ ۱۴۰۱ ۴
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
خبرگزاری مهر-گروه دین و اندیشه-مصطفی شاکری گرکانی: تحقق عدالت، آرمانی است که سابقهای به قدمت عمر بشر دارد و از سپیده دم آفرینش، بشر این عنصر حیاتی را به عنوان یک گرایش باطنی شناخته، به آن روی آورده، درصدد دستیابی به آن تلاش کرده و آن را مبنای قوانین و قضاوت قرار داده است. به واقع که هیچ چیز به اندازه پایمال شدن حق ضعیف و مظلوم برای فطرت بشر زجرآور و نفرت انگیز نیست و هیچ چیز به اندازه بی عدالتی، کینه و دشمنی را در قلبها پدید نمیآورد. وقتی به تاریخ مینگریم، علت بسیاری از دگرگونی ها، فقدان عدالت اجتماعی در جامعه بوده است و به همین رو تمام مصلحان بشری و انسانهای آزاده تاریخ با اندیشه و شعار عدالت، حرکتهای اصلاحی خود را آغاز نموده و یکی از اهداف اصلی انقلاب و تحرکات اجتماعی خود را رفع تبعیض و برقراری عدالت اجتماعی قرار داده اند. انسانهایی که مخاطب این حکیمان و مصلحان واقع شده اند، در واقع تشنگان عدالت بودند که سراپاگوش به فرمان و چشم به راه تحقق این بالاترین فضیلت انسانی و گمشده فطرت خود بوده اند.
فراتر از این، عدالت آرمانی دینی و الهی است که تمام پیامبران برای تحقق آن رسالت یافته و بسیاری نیز در راه عدالت جان خود را فدا کردهاند. از منظر دین اسلام، قوام حقیقت حیات انسانی به اصل عدالت است و دادگری همانند اصل توحید ریشه در نظام تکوین دارد. بر این اساس پیامبر اکرم (ع) فرمودند: «بِالْعدْلِ قامتِ السّماواتُ و الارْض» یعنی آسمانها و زمین، با عدالت، پا برجا میمانند. بنابراین نادیده انگاشتن قسط و عدل، نه تنها با طبیعت بشر مخالفت و مغایرت دارد، بلکه مخالفت با نظام طبیعت است و در مقابل، اهتمام به آن هماهنگی با نظام هستی است.
اندیشه در حقیقت و ماهیت عدل و عدالت ما را به این نکته واقف میسازد که عدل دارای جاذبهای فطری است و نزد وجدان عمومی بشریت، ارزش گرانقدر دارد زیرا در سایه عدل، هر کسی به حق خویش میرسد، تعدّی و تجاوز از جامعه رخت بر میبندد و امنیت و آرامش بر همه جا حاکم میشود. به همین جهت مردم، بیعدالتی را نکوهش میکنند و عدالت را میستایند. این نکته مورد تأیید و توجه پیشوایان دین نیز قرار گرفته است. امام صادق (ع) درباره این حقیقت که بیعدالتی عیب و عدالت خوشایند همگان است فرموده است: «از خداوند پروا کنید و به عدالت رفتار کنید، چرا که شما به قومی که عدالت نکند خرده میگیرید». به همین سبب است که از آغاز زندگی بشر، همواره ظلم و بی عدالتی روح بشر را آزرده و او را تشنه جهانی عاری از هر تبعیض و تعدی ساخته است. در طول تاریخ، همه افراد و اقشار و جوامع اعم از کوچک و بزرگ، مؤمن و کافر، مرد و زن، حتی ستمکار و ستمدیده، دانا و نادان خواهان اجرای عدالت، این صفت انسانی بوده و از نقض آن متنفر بوده و میباشند.
بر این اساس با اندک تأملی در کلمات و بیانات امیرالمومنین (ع) به روشنی این نکته به دست میآید که مساله «عدالت و حکومت»، جایگاه خاص و اهمیت ویژهای نزد آن امام بزرگوار داشته است. این دو مقوله به حدی مهم است که اگر تمام تلاشها و مجاهدات علی (ع) را در راه تحقق آن بدانیم سخنی به گزاف نگفته ایم. در همین رابطه و با محوریت نشان دادن ارزش و اهمیت عدالت در حکمرانی بر پایه اندیشه علوی (ع) با حجتالاسلام و المسلمین نجف لکزایی استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفتوگو کردیم که حاصل آن را در ادامه میخوانید؛
* عدالت در اندیشه امیرالمومنین (ع) یک فضیلتی است که اگر حکومت آن را داشته باشد برایش یک امتیاز و ارزش محسوب میشود یا اصلاً اساس و ارزش حکومت به برقراری عدالت است و حکومتی که در راه عدالت گام ننهد فاقد ارزش ذاتی است؟
در نهجالبلاغه و سیره عملی امیرالمومنین (ع) به عدالت توجه بسیار زیادی شده به گونهای که جرج جرداق مسیحی اسم کتابش را این گذاشته که امام علی (ع) صدای عدالت انسانی است. همچنین گفته شده «قتل فی محراب عبادته لشده عدله» یعنی ایشان به خاطر شدت عملش نسبت به عدالت به شهادت رسید لذا در جای جای نهجالبلاغه میتوانیم فرمایشات حضرت درباره عدالت را ببینیم ولی من به یک موردش اشاره میکنم و آن نامه ۳۱ نهجالبلاغه است. امام علی (ع) نامه ۳۱ را برای امام حسن مجتبی (ع) نوشتند و چون این نامه از منظر یک پدر برای تمام فرزندان معنوی آن حضرت نوشته شده است با این تعبیر شروع میشود که «من الوالد الی المولود» یعنی نامه پدری به فرزند. اگر ما خودمان را فرزند معنوی آن حضرت میدانیم مخاطب این نامه هستیم.
*نامه ۳۱ نهجالبلاغه عدالت را چگونه معرفی میکند؟
آنجا حضرت یکسری سیاستهای کلان و راهبردهای کلان را ابلاغ فرمودند از جمله اینکه میفرمایند فرزندم تو خودت را در ارتباط با دیگران میزان قرار بده، هرچه برای خودت میپسندی برای دیگران هم بپسند. بعد یکسری مصادیق را ذکر کردند مثلاً فرمودند اگر دوست نداری به تو ظلم شود به دیگران هم ظلم نکن، اگر دوست داری به تو احسان شود به دیگران احسان کن و همینطور موارد دیگری را برشمردند. به همین خاطر عدالت در اندیشه امام علی (ع) یک میزان کلیدی و اساسی و مهم است که مبنای تنظیم روابط ما با دیگران، روابط ما با خودمان، روابط ما با محیط زیست و روابطمان با خدای متعال است.
خدای متعال در ارتباط با ما به عدالت عمل میکند، ما هم در ارتباط با خودمان و دیگران و خدا و طبیعت باید به عدالت رفتار کنیم. در حدیث نبوی میخوانیم که با عدالت است که آسمانها و زمین بر پا شده است. در قرآن کریم خداوند به پیامبر (ص) دستور میدهد «قل امر ربی بالقسط» یعنی بگو پروردگار من مرا فرمان داده به قسط عمل کنم. باز در سوره حدید میفرماید: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» یعنی ما پیامبران را به سوی مردم فرستادیم تا آنها مردم را تربیت کنند، تزکیه کنند و مردم بر پادارنده قسط شوند. از این جهت امیرالمومنین (ع) به عنوان تربیت شده رسول اکرم (ص) کسی است که همان مسیر را دنبال میکند و همچون رسول مکرم اسلام بر پا دارنده عدل و قسط است. لذا اگر ما عدالت را در ردیف فضائل هم ذکر کنیم بالاترین فضائل است و اگر به عنوان رکن در نظر بگیریم میبینیم عدل در اندیشه و مذهب امامیه جز اصول مذهب و جز ارکان تلقی شده است بنابراین از هر منظری نگاه کنیم، چه از منظر فقهی، چه از منظر اخلاقی، چه از منظر اعتقادی، چه از منظر فلسفی و … میبینیم عدالت عنصر کلیدی است و باید مورد توجه رهبران و کارگزاران حکومتی و آحاد مردم قرار بگیرد.
*همه مردم به ارزش و اهمیت مساله عدالت اقرار دارند ولی میبینیم جوامع بشری و حکومتها در محقق کردن عدالت با مشکلاتی روبرو هستند. به نظر شما مهمترین موانعی که نمیگذارد مساله عدالت در یک جامعه محقق شود با توجه به منویات حضرت امیر (ع)، چیست؟
امیرالمومنین (ع) مهمترین مانع اجرای عدالت را در همین نامه ۳۱ دنیاطلبی و دنیاگرایی میداند. حضرت میفرماید آنچه باعث شده انسانها از صراط مستقیم عدالت منحرف شوند و به ظلم دست بزنند این است که فکر میکنند برای دنیا آفریده شدند در حالی که آن حضرت میفرمایند فرزندم بدان که تو برای آخرت آفریده شدی. دنیا قرار است مقدمهای باشد و مزرعهای باشد که ما از زندگی کوتاهی که در دنیا داریم برای آخرت خودمان زاد و توشه برداریم و اگر هر کسی اندکی تأملی در زندگی خودش و زندگی امروز در دنیا بکند، اهمیت این فرمایش امیرالمومنین (ع) را متوجه میشود که واقعاً هر جا ظلم و بیعدالتی صورت میگیرد ناشی از این است که آن افراد خیال میکنند برای دنیا آمدند و بعد از دنیا آخرتی نیست و الا اگر انسانها به یاد مرگ باشند یاد آخرت و قیامت باشند متوجه میشوند اصالت را باید به آخرت بدهند. قاعدتاً کسی که یاد مرگ و قیامت هست دست به ظلم نمیزند چون میداند یک ایستگاهی هست که باید در آنجا پاسخگو باشد.
*گاهی بین عدالت و مسائل دیگری تزاحم برقرار میشود؛ مثل تزاحم بین برقراری عدالت و رعایت مصلحت. به نظر شما در این موارد باید جانب کدام را گرفت و کدام اهمیت بیشتری دارد؟
ببینید، مصلحت یعنی عدالت. اصلاً مصلحت جایی مطرح میشود که اگر ما به یک قانونی یا دستوری عمل کنیم موجب ظلم میشود لذا میگوئیم مصلحت ایجاب میکند آن کار را انجام ندهیم. در اینجا تمرین و امتحان مصلحت باید با مساله عدالت انجام شود؛ یعنی هر جا میگوئیم مصلحت اقتضا میکند باید بتوانیم به جایش کلمه عدالت را بگذاریم و بگوییم عدالت اقتضا میکند. لذا نمیشود مصلحت مخالف عدالت باشد چون فرض ما فرض تزاحمات است یعنی دو چیز با هم متزاحم میشوند و ما آنی که عادلانهتر است را بر آنی که مطابق عدالت نیست اولویت میدهیم. بنابراین هر جا گفتند مصلحت ایجاب میکند، شما باید به جایش کلمه عدالت را بگذارید. اگر باز هم جمله شما درست بود، آن از نظر اسلام مورد قبول است ولی اگر جمله درست نبود آن مطلب مورد قبول اسلام نیست. در واقع مصلحت نیامده است که منافع را توجیه کند و الا منتهی به ظلم میشود.
کد خبر 6086156